Med Groupin ONNI hoiva, ensihoito ja julkisen terveydenhuollon palvelut myyty Tradekalle, yksityiset suun terveydenhuollon toiminnot myyty Colosseum Dental Groupille

Julkaisuvapaa 20.2. 2018

Tradeka-Yhtiöt Oy on yhdessä Colosseum Dental Groupin kanssa allekirjoittanut sopimuksen Med Groupin koko osakekannan ostamisesta. Med Groupin enemmistöomistaja on pääomasijoittaja Adelis Equity Partners. Tradeka ostaa Med Groupin Kotiin vietävien palveluiden, ensihoidon ja julkisen terveydenhuollon palveluihin liittyvät toiminnot ja Colosseum Dental Group puolestaan Med Groupin yksityisen suun terveydenhuollon liiketoiminnot. Colosseum Dental Group omistaa Suomessa myös Oral Hammaslääkärit Oyj:n.

Med Group toimii ONNI-brändin alla ja se on yksi Suomen nopeimmin kasvavia sosiaali- ja terveydenhoitoalan yrityksiä. ONNI hoiva on Suomen suurin kotiin vietävien hoivapalveluiden tuottaja. Se on tällä hetkellä markkinajohtaja henkilökohtaisessa avustamisessa ja kasvaa voimakkaasti vanhusten kotihoidossa. Tradekan omistukseen siirtyvä osa Med Groupia tarjoaa kotiin vietävien palveluiden lisäksi ensihoitoa sekä hammaslääkäri- ja lääkäripalveluita julkiselle sektorille. Med Group ja ONNI-brändi jatkavat itsenäisenä yhtiönä Tradeka-Yhtiöiden omistuksessa. Kaupan myötä yksityisen suun terveydenhuollon liiketoiminta yhdistyy Oral Hammaslääkäreiden kanssa.

•   Med Group saa Tradekasta uuden kotimaisen, pitkäjänteisen omistajan. Tämä mahdollistaa entistä voimakkaamman panostuksen palveluillemme kasvavilla sote-markkinoilla, sanoo Med Groupin toimitusjohtaja Kari Virta.

•   Kahden suuren vahvan toimijan osaamisen yhdistäminen mahdollistaa entistä kattavamman ja korkealaatuisemman palvelutarjonnan koko Suomessa. Med Groupin ja Oralin huippuluokan osaamisella voimme rakentaa yhdessä Suomen ja Euroopan johtavan hammaslääkäriketjun, kertoo Med Groupin ONNI hampaan liiketoimintajohtaja Anders Gylling.

Tradeka hankkii Med Groupin osaksi Tradeka-Yhtiöiden Omista- ja kehitä - omistuskategoriaa, jossa Tradekan strategisena tavoitteena on toimia pitkäjänteisenä ankkuriomistajana kotimaisissa palvelualan yhtiöissä.

Etabloituminen hoivasektorille tukee tätä strategiaamme ja on luontevaa Tradekan kaltaiselle valtakunnalliselle osuuskunnalle, Osuuskunta Tradekan toimitusjohtaja Perttu Puro avaa yrityskaupan taustoja.

Adelis Equity Partners, Partner Rasmus Molander, +46 70 823 7433.

Med Group Oy, Toimitusjohtaja Kari Virta, 040 751 1853.

Tradeka-Yhtiöt Oy, Toimitusjohtaja Perttu Puro, 040 779 3436.

Med Group on kotimainen, nopeasti kasvava sosiaali- ja terveydenhuoltoalan palveluyritys. Kehitämme terveyspalveluiden laatua, vaikuttavuutta ja kustannustehokkuutta. Työllistämme noin 3000 sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijää liikevaihtomme ollessa noin 100 miljoonaa euroa. Päätoimialamme ovat hammaslääkäri-, lääkäri-, hoiva- ja ensihoitopalvelut. Med Group palvelee asiakkaita koko Suomen alueella julkisen sektorin yhteistyökumppanina. Syksyllä 2017 yrityksen brändi uudistui ja alkoi käyttää itsestään nimeä Onni. Onni on terveydenhuollon uusi kumppani, jonka sinä saat valita. Onni on elämän pieniä ja isoja asioita. Uskomme ihmisiin
ja heidän kyvykkyyteensä muuttaa maailmaa paremmaksi.

www.onniterveys.fi

Osuuskunta Tradeka on kotimainen omistajaosuuskunta, jolla on noin 230.000 jäsentä. Osuuskunnan ydinliiketoimintojen omistajaohjauksesta vastaava Tradeka-Yhtiöt Oy omistaa kokonaan ravintolatoimintaa harjoittavan Restel Oy:n, lehtijakelua harjoittavan Lehtipiste Oy:n sekä sijoitustoimintaa harjoittavan Tradeka-sijoitus Oy:n. Osuuskunnan liikevaihto vuonna 2017 oli noin 550 miljoonaa euroa.

www.tradeka.fi

Med Groupin toimiva johto jatkaa tehtävissään yritysoston jälkeen. Kaupan vahvistuminen edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää.