Kilpailu-ja kuluttajavirasto hyväksyi ehdollisena Tradekan ja Colosseum Dental Groupin Med Group -kaupan

Julkaisuvapaa pe 13.7. 2018 klo 14.30

Kilpailu-ja kuluttajavirasto (KKV) on hyväksynyt ehdollisena yrityskaupan, jossa Tradeka-Yhtiöt Oy ja Colosseum Dental Group ostavat Med Group Oy:n. Med Groupin enemmistöomistaja on ollut pääomasijoittaja Adelis Equity Partners.

Tradeka-Yhtiöt Oy ostaa Med Group Oy:n kotiin vietävät hoivapalvelut sekä ensihoidon ja julkisen terveydenhuollon palveluihin liittyvät toiminnot ja Colosseum Dental Group Med Groupin yksityiset suun terveydenhuollon toiminnot. Colosseum Dental Group omistaa Suomessa myös Oral Hammaslääkärit Oyj:n.

Kaupan hyväksymisen ehtona Colosseum Dental Group sitoutuu myymään kilpailijoilleen yhden hammaslääkäriaseman Imatralla, Pieksämäellä, Hyvinkäällä ja Porvoossa.

Tradeka kertoo hankkineensa Med Groupin osaksi Tradeka-Yhtiöiden Omista ja kehitä -omistuskategoriaa, jossa Tradekan strategisena tavoitteena on toimia pitkäjänteisenä ankkuriomistajana kotimaisissa palvelualan yhtiöissä. Tradeka on aikaisemmin kertonut jatkavansa pitkäjänteisenä omistajana Med Groupin kehittämistä maan johtavana kotiin vietävien hoivapalveluiden tuottajana. Med Grouptoimii ONNI –brändin alla.

Med Groupin uuteen hallitukseen on nimitetty: Perttu Puro (pj), Osuuskunta Tradekan toimitusjohtaja; Ari Tasa, Tradeka-Yhtiöt Oy:n talousjohtaja; Kari Välimäki, Merimieseläkekassan toimitusjohtaja; Kustaa Piha, Omaeläinklinikan toimitusjohtaja ja toinen Med Groupin perustajista; Leena Piipari, Pilke Päiväkodit Oy:n liiketoimintajohtaja; Minna Miettinen Chief Digital and Marketing Officer, Aktia. Lisäksi hallitukseen tulee henkilöstön edustaja.

”Olen tyytyväinen, että olemmesaaneet Med Groupin poikkeuksellisen monipuolisen ja asiantuntevan hallituksen. Tämä luo hyvät edellytykset kehittää Med Groupia yhdessä sen innostuneen henkilöstön ja johdon kanssa Suomen johtavana kotiin vietävien hoivapalvelujen, ensihoidon ja muiden terveyspalvelujen tuottajana”, toteaa Tradeka-Yhtiöt Oy:n hallituksen puheenjohtaja Markku Hyvärinen.

Lisätiedot:
Tradeka-Yhtiöt Oy, toimitusjohtaja Perttu Puro, puh. 040 779 3436
Med Group Oy, toimitusjohtaja Kari Virta, puh. 040 751 1853

Osuuskunta Tradeka on kotimainen omistajaosuuskunta, jolla on noin 230.000 jäsentä. Osuuskunnan ydinliiketoimintojen omistajaohjauksesta vastaava Tradeka-Yhtiöt Oy omistaa kokonaan ravintolatoimintaa harjoittavan Restel Oy:n, lehtijakelua harjoittavan Lehtipiste Oy:n sekä sijoitustoimintaa harjoittavan Tradeka-sijoitus Oy:n. Osuuskunnan liikevaihto vuonna 2017 oli noin 550 miljoonaa euroa. www.tradeka.fi

Med Group on kotimainen, nopeasti kasvava sosiaali-ja terveydenhuoltoalan palveluyritys. Kehitämme terveyspalveluiden laatua, vaikuttavuutta ja kustannustehokkuutta. Työllistämme noin 3000 sosiaali-ja terveydenhuollon työntekijää liikevaihtomme ollessa noin 100 miljoonaa euroa. Päätoimialamme ovat hammaslääkäri-, lääkäri-, hoiva-ja ensihoitopalvelut. Med Group palvelee asiakkaita koko Suomen alueella julkisen sektorin yhteistyökumppanina. Syksyllä 2017 yrityksen brändi uudistui ja alkoi käyttää itsestään nimeä Onni: Onni on terveydenhuollon uusi kumppani, jonka sinä saat valita. Onni on elämän pieniä ja isoja asioita. Uskomme ihmisiin ja heidän kyvykkyyteensä muuttaa maailmaa paremmaksi. www.onniterveys.fi