Brändiuudistuksella uuteen soteen -

Med Groupista tuli ONNI

25 lokakuuta 2017

Suomen nopeimmin kasvaviin terveys- ja sosiaalipalveluyrityksiin lukeutuva Med Group valmistautuu sote-uudistukseen nimenmuutoksella. Med Groupin palveluiden uudet nimet ovat jatkossa ONNI hammas, ONNI hoiva, ONNI terveys ja ONNI ensihoito.

Uudella nimellään brändiuudistuksen läpikäynyt yhtiö tavoittelee entistä laajempaa näkyvyyttä sekä kunnissa että yksityisten kuluttajien keskuudessa.

Med Group –nimi säilyy edelleen konsernin nimenä eikä uudella brändinimellä ole vaikutuksia juridisiin yhtiöihin ja sopimuksiin. ONNI-nimi näkyy jatkossa ulospäin sidosryhmille ja asiakkaille.

– Uudistuminen tekee hyvää itse kullekin. Pyrimme helposti mieleen jäävällä nimellä palvelemaan asiakkaitamme paremmin, mutta myös terävöittämään omaa toimintaamme ja osaamistamme ONNI-yksiköissä. Työstään pitävät ihmiset tuottavat myös parempia palveluja. Suomenkielisellä nimellä haluamme kertoa, että olemme suomalainen yhtiö ja maksamme kaikki verot ja veroluonteiset maksut Suomeen sekä työllistämme tuhansia suomalaisia, Med Groupin toimitusjohtaja Kari Virta sanoo.

Jo nyt liki kahden sadan kunnan yhteistyökumppani ONNI hoiva tarjoaa palveluja, jotka tukevat muun muassa vammaisten ja vanhusten turvallista asumista omassa kodissa.

Suomen suurimmalla kotiin vietävien palvelujen ONNI hoiva -liiketoiminta-alueella työskentelee lähes 3000 työntekijää, jotka avustavat vammaisia, pitkäaikaissairaita, liikuntarajoitteisia, vanhuksia ja lapsiperheitä pärjäämään kotona ja kodin ulkopuolella.

Kari Virta pitää tärkeänä, että sote-uudistuksessa valinnanvapaus toteutuu myös vammaisilla henkilöillä.

– Uskomme vahvasti, että palvelusetelien käytön lisääminen parantaisi myös kotona asuvien avustettavien asemaa. Miksi kunnissa jäätäisiin odottamaan sote- uudistusta, kun palvelusetelillä voidaan jo nyt toteuttaa kansalaisille aito valinnanvapaus?

Palveluseteleitä pitäisi Virran mukaan käyttää kotihoidon ja palveluasumisen lisäksi myös hammashoitoon. Med Groupilla on Suomessa 22 hammasvastaanottoa. Kuntaliiton tutkimuksen mukaan palveluseteleitä hyödyntää kuitenkin vain hieman yli sata kuntaa Suomen yli kolmesta sadasta kunnasta.

Med Group Oy:n toimitusjohtaja Kari Virta, kari.virta@medgroup.fi, 040 751 1853.

www.onniterveys.fi/medgroup

www.onniterveys.fi

www.onniterveys.fi/hoiva

www.onniterveys.fi/hammas

www.onniterveys.fi/rekry

www.onniterveys.fi/kuntakumppani

Med Group on kotimainen, nopeasti kasvava sosiaali- ja terveydenhuoltoalan palveluyritys. Kehitämme terveyspalveluiden laatua, vaikuttavuutta ja kustannustehokkuutta. Työllistämme noin 2200 sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijää liikevaihtomme saavuttaessa tänä vuonna noin 100 miljoonaa euroa. Päätoimialamme ovat hammaslääkäri-, lääkäri-, hoiva- ja ensihoitopalvelut. Med Group palvelee asiakkaita koko Suomen alueella julkisen sektorin yhteistyökumppanina. Syksyllä 2017 yrityksen brändi uudistui ja alkoi käyttää itsestään nimeä ONNI: ONNI on terveydenhuollon uusi kumppani, jonka sinä saat valita. ONNI on elämän pieniä ja isoja asioita. Uskomme ihmisiin ja heidän kyvykkyyteensä muuttaa maailmaa paremmaksi.