Kotosalla-palvelut Med Groupin omistukseen

Julkaisuvapaa ti 3.7. 2018 klo 10.00

Med Group on ostanut Yhdessä Huomiseen Oy:n osakkeet Kotosalla Säätiöltä, YH Kodit Oy:ltä ja Med Group Oy:n tulevalta omistajalta Tradekalta. Yhdessä Huomiseen Oy tarjoaa ikääntyville asiakkailleen Kotosalla-palveluita.

Med Group on Suomen johtava, yksityinen toimija kotiin vietävien palveluiden tuottajana. ”Uutena omistajana tulemme yhdessä entisestään kehittämään ja parantamaan ikääntyville suunnattuja Kotosalla-palveluita. Yhdistämällä voimat uuden Onni Kotosalla -palvelumallin tiimoilta mahdollistamme asiakkaillemme mahdollisimman laajan ja kattavan palvelutarjonnan kotiin tuotavista palveluista”, kertoo liiketoimintajohtaja Minna Toiviainen Med Groupista. ”Onni Kotosalla on tukena arjen haasteissa ja apuna silloin, kun sitä tarvitaan. Yhteisenä tavoitteenamme onkin kehittää ja tukea ikääntyvien mielekästä ja aktiivista asumista omassa kodissa. On mukava toivottaa uudet kollegat ja asiakkaat tervetulleiksi joukkoomme”.

”Nykyisten ja tulevien Kotosalla-asukkaiden toiveet ja tarpeet ovat muutoksessa. Monet nykyiset asukkaat ovat asuneet jo yli kymmenen vuotta Kotosalla-kodeissaan ja heidän palvelutarpeensa ovat tänä aikana muuttaneet muotoaan ja monipuolistuneet. Uuden omistajamme avulla pystymme vastaamaan palvelujen ja hoivan tarpeeseen paremmin, asukkaiden yksilölliset tarpeet huomioiden”, kertoo Yhdessä huomiseen Oy:n toimitusjohtaja Tuija Kanto-Hannula. ”Myös tuleville asiakkaille haluamme tarjota kattavia kotiin saatavia palveluita ja yhteisöllistä asumista”, iloitsee Kanto-Hannula.

”Asumisen palveluiden kehittäminen yhdessä kumppaneiden kanssa on osa YH Kotien strategiaa.” kertoo YH Kodit Oy:n toimitusjohtaja Janne Tuominen. ”Med Groupin tarjoamat uudet palvelut otetaan käyttöön nykyisille YH Kotien Kotosalla -asukkaille tämän vuoden loppuun mennessä. Suunnitteilla on myös mm. digitaalisia palveluita sekä palveluiden laajentamista lapsiperheisiin”, jatkaa Tuominen.

Yhdessä huomiseen Oy / Kotosalla, toimitusjohtaja Tuija Kanto-Hannola, 050 344 3233, tuija.kanto-hannula@kotosalla.fi

YH Kodit Oy, toimitusjohtaja Janne Tuominen, puh. 010 227 3016, janne.tuominen@yhkodit.fi

Med Group Oy, liiketoimintajohtaja Minna Toiviainen, 050 392 6319, minna.toiviainen@medgroup.fi

Med Group on kotimainen, nopeasti kasvava sosiaali- ja terveydenhuoltoalan palveluyritys, joka tunnetaan nimellä Onni. Onni on terveydenhuollon kumppani, jonka sinä saat valita. Yrityksemme omistaa Adelis Equity Partners ja toimiva johto. Med Group on siirtymässä yrityskaupan myötä osaksiTradeka-konsernia. Päätoimialamme ovat yksityiset hammashoitopalvelut, hoivapalvelut, ensihoito sekä hammaslääkäri- ja lääkäripalvelut julkiselle terveydenhuollolle. Työllistämme noin 3000 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista liikevaihtomme ollessa noin 100 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme, niin kuluttaja- kuin kunta-asiakkaitamme, suurella sydämellä. Missiomme on auttaa ihmisiä elämään omannäköistä, täyttä elämää. Uskomme ihmisiin ja heidän kyvykkyyteensä muuttaa maailmaa paremmaksi. Lue lisää: www.onniterveys.fi

YH Kodit on monipuolisen asumisen palveluntarjoaja, joka palvelee Pirkanmaalla ja Varsinais-Suomessa. Asukkaamme ovat löytäneet meiltä erilaisiin elämäntilanteisiin sopivia koteja laajasta vuokra-, omistus- ja asumisoikeusasuntojen valikoimastamme jo 40 vuoden ajan. YH Kodit omistaa lähes 7 000 vuokra- ja asumisoikeusasuntoa Tampereella ja Turussa sekä niiden lähialueilla. Olemme merkittävä asuntokannan uudistaja Tampereen ja Turun seuduilla ja rakennutamme vuosittain noin 500 – 1000 uutta asuntoa kasvavan kysynnän mukaan. Toimimme rakennuttajana ja konsulttina myös monien yhteistyökumppaneiden kohteissa.