Palvelusetelin hyödyntäminen on mahdollista kunnissa, joissa kunta on päättänyt hyödyntää sitä sosiaali- ja terveyspalveluiden hankkimisessa. Palvelusetelillä edistetään sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttäjien valinnanvapautta ja mahdollisuuksia hankkia tarvitsemiaan palveluita yksityisiltä palvelujen tuottajilta.
Saat käyttöösi henkilökohtaisen avun palvelusetelin, mikäli:
Palvelusetelin hyödyntäminen on helppoa:
Tukenasi henkilökohtaisessa avussa ja sen yksilöllisessä suunnittelussa ovat kokeneet ONNIn hoivapalvelupäälliköt.
Kyllä. Asiakkaalla on työnjohtovastuu. Saat aina päättää miten ja milloin sinua avustetaan sekä kuka sinua avustaa. Lue lisää miksi valita ONNI hoiva henkilökohtaisen avun palveluntuottajaksi.
Kunta määrittää palvelusetelin arvon. Palvelusetelillä kunta sitoutuu maksamaan palvelunkäyttäjän kunnan hyväksymältä yksityiseltä palveluntuottajalta hankkimat palvelut kunnan päättämään setelin arvoon saakka.
Et. ONNI hoivan asiakkaana et joudu maksamaan mitään hankkiessasi palvelusetelillä henkilökohtaista apua.
Kyllä. ONNI hoivan asiakkaana voit aina halutessasi vaihtaa henkilökohtaisen avustajan, myös silloin kun hyödynnät henkilökohtaisen avun palveluseteliä.
Ota silti meihin yhteyttä! Kartoitamme tilanteesi ja keskustelemme kotikuntasi sosiaalitoimen kanssa, voimmeko millään tavalla auttaa sinua henkilökohtaisen avun palvelussa. Toimimme myös yhteistyössä kuntien kanssa ostopalvelujen muodossa, jolloin palveluseteliä ei tarvita.
Joillekin henkilökohtaisen apua tarvitseville työnantajana toimiminen saattaa olla liian vaativa tai aikaa vievä tehtävä oman yksilöllisen elämäntilanteen keskellä. Tuolloin tarvitaan asiantuntemusta ja päätöksiä siitä, onko kohtuullista vammaiselle toimia työnantajana vai voitaisiinko asia ratkaista järkevämmin. Ota yhteyttä meihin, jotta voimme kartoittaa sinulle yksilölliset ratkaisut.
On kaikkien etu, että saat tukea tarvitsemallasi tavalla. Ota rohkeasti yhteyttä, kartoitamme yhdessä sinun ja omaisesi kanssa, oletko oikeutettu vammaispalvelulain mukaiseen henkilökohtaiseen apuun. Kartoitus tapahtuu siten, että soitamme sinulle tai omaisellesi. Tarvittaessa täydennämme arvioita henkilökohtaisella maksuttomalla kartoituskäynnillä.
Henkilökohtaista apua palvelusetelillä! Myönnettiinkö sinulle henkilökohtaisen avun palvelusetelin? Soita 09 8564 6544 tai jätä yhteydenottopyyntö!
Med Group on kotimainen sosiaali- ja terveydenhuoltoalan palveluyritys. Kehitämme terveyspalveluiden laatua, vaikuttavuutta ja kustannustehokkuutta. Työllistämme noin 2200 sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijää liikevaihtomme ollessa noin 100 miljoonaa euroa.